Wat zijn onze ambities? |
---|
1. Goede dienstverlening voor iedereen |
De gemeente is er voor haar inwoners en ondernemers. We stemmen onze dienstverlening op hen af. Transparant en toegankelijk zijn de kernwoorden. |
Wat gaan we in 2024 hiervoor doen? |
1.1 We zorgen ervoor dat iedereen eenvoudig met ons in contact komt |
|
1.2 We geven duidelijke informatie die voor iedereen begrijpelijk is |
Als overheidsorganisatie willen we zo gebruikersvriendelijk mogelijk zijn. Op verschillende niveaus wordt daaraan gewerkt. In de digitale communicatie zorgen we ervoor dat:
Onze website voldoet aan vigerende wet- en regelgeving zoals de wet digitale overheid, Single Digital Gateway en de internationale eisen ten aanzien van digitale toegankelijkheid. Naast digitale communicatie is en blijft persoonlijk contact een wezenlijk onderdeel van de dienstverlening. Inwoners kunnen terecht bij de balies van het KCC wanneer zij niet digitaal vaardig zijn of meer uitleg nodig hebben. Of zij kunnen in gesprek gaan in de huiskamer van het sociaal domein bij persoonlijke vraagstukken. |
1.3 We zorgen voor eenvoudige en eenduidige procedures en aanvraagsystemen |
Steeds meer producten zijn eenvoudig en direct 24/7 aan te vragen via onze website. Vanaf 2024 werken we met een nieuw burgerzakensysteem waardoor de meest voorkomende aanvragen geheel digitaal afgehandeld kunnen worden. |
Wat zijn onze ambities? |
2. Ruimte voor inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties |
Nieuwe ideeën zijn welkom en wij laten zien wat wij doen. Wij zijn open en proactief. We brengen de politiek dichter bij onze inwoners door het zoeken naar nieuwe vormen van betrokkenheid bij beleidsontwikkeling en besluitvorming. |
Wat gaan we in 2024 hiervoor doen? |
2.1 We zijn open en proactief en betrekken inwoners, ondernemers bij beleidsontwikkeling en besluitvorming |
|
2.2 We trekken samen op met de gemeenten Dronten en Urk |
We gaan door met de samenwerking met gemeenten Dronten en Urk (samen vormen we de DUN-gemeenten) op het gebied van de personele- en salarisadministratie. We verkennen waar mogelijkheden waar verder kunnen samenwerken. De focus ligt hierbij op continuïteit en kwaliteit van te leveren diensten, verminderen van de kwetsbaarheid en kennisdeling. |
2.3 We zetten steeds meer in op regionale samenwerking, public affairs en lobby. |
|